Groep 8b genoot vandaag van een spellingles in de buitenlucht. De kinderen moesten op zoek naar spellingwoorden die getoetst gaan worden in Blok 6.
De kinderen zochten o.a. woorden met een y, q en x, meervoud -elen, -esen, -iken, woorden die begonnen met ‘s en ten slotte nog woorden met ‘isch’ erin.
De zoektocht bleek nogal chaotisch in deze tropische temperaturen, maar avonturistisch als ze waren zochten ze in de buurt van de gymzaal en de school van Comprix naar deze woorden. Een groepje moest een taxi voorbij laten gaan en vond het komisch dat er vervolgens een Toyota en een Nissan Qasqai volgden. Deze auto’s werden genoteerd om eventueel meegenomen te worden in de lijst van woorden. Nadat we ons flexibel opstelden, konden ook nog vele namen genoteerd worden. Al met al een creatieve spellingles in de gezonde buitenlucht!

Geplaatst op: 22 Maart 2022