Afgelopen maandag en dinsdag is Maaike met een aantal kinderen uit de groepen 1/2, 4, 5, 6 en 7 aan de slag geweest met de moestuin. Er zijn o.a. aalbessen en kruiden geplant, boontjes en palmkool geoogst en hebben ze van de palmkool lekkere pest gemaakt en geproefd op een toostje.
De kruiden mochten de kinderen a.d.h.v een beplantingsplan zelf uitzoeken waar welke kruiden geplant moesten worden.  Diverse soorten: rozemarijn, wilde marjolein, citroentijm, munt, selderij, dropplant, lavendel, bergbonenkruid, bieslook, lavas (maggie), venkel en salie. In elk stukje kruidentuin is ruimte overgelaten om volgend voorjaar 1 jarige kruiden te kunnen planten (bijv. Oost Indische kers en goudsbloem). Van alle kruiden die geplant zijn, zijn de bloemen ook eetbaar. Leuk om een salade mee op te fleuren of kruidenboter mee te maken. Dankzij Maaike en Hester, onze moestuin coördinatoren leren de kinderen zo ontzettend veel over al dat wat groeit en bloeit in een moestuin. Bedankt voor al jullie inzet dit schooljaar, applaus! Na de zomer pakken we het zeker weer op.

Geplaatst op: 14 Juli 2022